Lukijalta: Ilmaisjakelusta ja mainoksista

Heljä Vetri

Yrittäjä teettää mainoksia parantaakseen yrityksensä kannattavuutta. Maksaa mainoksen suunnittelijalle, painajalle ja jakajalle. Siis aika paljon menoja jo ennen kuin mainos on perillä kuluttajalla.Mainoksia jakaa varmasti monikin huvikseen, mutta joku myös lisäansioiden toivossa. Tuo postilaatikoiden sijoittelu ja kunto onkin sitten oma asiansa. Toinen rivissä on puolen metrin kepin päässä toinen vieressä kaksinkertaisesti kallellaan taaksepäin. Joissakin liimattuna valkea lappu, jossa ehkä lukee jotain tai sitten ei.

Jakaja koittaa suoriutua jaosta mahdollisimman nopeasti, ja siinä sitten käy vahinko, kun ehtii jo mainoksen sujauttaa laatikkoon ennen kuin huomaa, että kannen alla on lappu ”ei mainoksia”. Kaikista laatikoista ei mainosta enää pysty poiskaan kaivamaan, ja taas tulee reklamaatiota, kun on postitettu, vaikka lukee että ei mainoksia. Onko todella tarve oikea kieltää mainokset ja ilmaisjakelut, onko niin hirveä vaiva viedä vaikka kerran viikossa ne paperinkeräyslaatikkoon, ja saattaahan sieltä joskus löytää hyvän tarjouksen itse kukin Ilmoituksista.

Heljä Vetri

Hollola

Kommentoi