Hoida asiat itse verkossa. Yritin hoitaa asioita verkossa. Kun laittoi nimen, tuli automaattisesti kaikki omat tiedot. Puhelinnumero kotimaisella tyylillä oli väärin. Ei auttanut, vaikka korjasi alkuun kansainvälisen tyylin. Yritin tehdä tilausta, piti hyväksyä tilausehdot. Ei auttanut, vaikka hyväksyi, kun en ollut sitä oikeaan aikaan ruksannut.
Me kyllä autamme mielellämme, jos on ongelmia. Voit kysyä chat-palvelusta. Siellä robotti yleensä vastaa, ettei ymmärrä kysymystä. Kutsuu asiakaspalvelijan, häneltä saa pitkän linkin, missä voi asiaa hoitaa.
Asiakaspalvelussa on ruuhkaa, sinulle vastataan mahdollisimman pian, jonotus on maksullinen.
Mene omiin tietoihin. Laita tunnusluku ja salasana. Läheteään vahvistusviesti sähköpostiin. Kun sen on käynyt hakemassa, yhteys on katkennut. Jos et osaa ”sinun pitää olla yhteydessä sinun omaan IT-tukeen”.
Voi tietenkin soittaa puhelimella. Asiakaspalvelussa on ruuhkaa, sinulle vastataan mahdollisimman pian, jonotus on maksullinen, usein puhelu vielä erittäin kallis. On se kumma, kun kaikki pitää hoitaa itse verkossa, niin miksi sinne asiakaspalveluun niin paljon soitetaan. Joskus voi lähettää sähköpostin, siihen yleensä vastataan jotain, mutta ei kysymykseen.
Koska kaikki asiat pitää hoitaa itse siellä verkossa, niin mielestäni kunnalla, esimerkiksi kirjastossa, pitää olla henkilö, joka auttaa ihmisiä näissä nykyaikaisissa asioissa. Varmaan on kanssani samanlaisia ihmisiä, jotka ovat seitsemänkymppisinä opetelleet netin käytön.
Olisko Hollolan kunta tässä aiassa edelläkävijä.
Kirjoittaja on hollolalainen.